کد مطلب:314184 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:173

سارق اعتراف به دزدی می کند
جناب حجةالاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ علی اكبر قحطانی، از جناب آقای حاج صادق خوش حالت نقل كردند كه شخصا كرامت زیر را از حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام دیده اند:

5. روزی در صحن مطهر حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام عبور می كردم، دیدم عده ای از اعراب، شخصی را كه متهم به سرقت یك گاو است، به ایوان صحن مطهر حضرت علیه السلام آورده اند تا به اصطلاح قسم بدهند. یكی از خادمین حرم مطهر به فرد متهم گفت: اگر گاو را سرقت كرده ای پس بده و قسم به حضرت نخور، كه برایت خطر دارد!

گفتنی است كه جریان قسم خوردن در حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، تشریفات خاصی دارد. با ادامه ی انكار متهم از اعتراف به دزدی، به او گفته شد كه سه قدم برو جلو و سپس بازگرد. شخص مزبور كه نصیحت خادم را گوش نكرده بود، تشریفات قسم خوردن را انجام داد و پس از آن در همان مكان مقدس نصف صورتش برگشت و بر زمین افتاد. با وقوع این حادثه، بستگانش به سرقت گاو توسط او اعتراف كردند و او را نیز برای توسل به حرم مطهر حضرت سیدالشهداء امام حسین علیه السلام برده و به ضریح مطهر بستند و مادرش متوسل به حضرت علیه السلام شد. چندی بعد در اثر توجهات حضرت سیدالشهداء علیه السلام حال سارق خوب شد و از آن بزرگواران معذرت خواهی كرد و گفت: گاو را من دزدیده بودم.